“Online Mobilya Alışverişine Talep Artıyor”
Pivony müşterisinin sesli analiz platformu, pandemi sonrası satış hacmi ve sipariş adedinde ciddi büyüme kaydeden mobilya branşına yönelik değerli bir çalışma gerçekleştirdi.
Geçtiğimiz yıllarda yaşadığımız pandemi süreci başta sağlık olmak üzere; Alışveriş, eğitim ve bankacılık sektörlerinde değerli değişimlere neden oldu ve ticaretin dönüşümünü hızlandırdı. İnsanların ilk olarak temel ihtiyaçlarını karşılamak için ihtiyaç duyduğu e-ticaret gıda alışverişi, daha sonra bir alışkanlığa dönüştü. Günümüzde giyimden elektronik eşyaya, bebek bakım ürünlerinden mobilyaya pek çok farklı kategoride e-ticaret alışverişi oldukça ağırlık kazanmıştır.
Pandemi sonrası satış hacmi ve sipariş adetlerinde ciddi büyüme kaydeden mobilya segmentinde Pivony Voice of Customer Analitik Platformu değerli bir çalışmaya imza attı. Türkiye’nin önde gelen mobilya markalarının 9.000’den fazla sosyal medya ve e-ticaret yorumunu analiz eden Pivony, iş dünyası profesyonelleriyle değerli bilgiler paylaştı.
Tahta Zorluğumdan Şikayetçi Tüketiciler
Demonte Mobilya, modülleri monte edilmeyen, montaj gerektiren, daha sonra sökülüp takılabilen ve buna göre tasarlanarak üretilen mobilya türüdür. Online mobilya alışverişlerinde daha uygun fiyatlı olması ve kargo kolaylığı sağlaması nedeniyle demonte çalışmalar daha çok tercih edilmektedir. Mobilya markaları tüketicilerin sureyi kolayca tamamlayabilmesi için çalışmaların yanına kullanım kılavuzu eklese de her on kişiden biri mobilya alışverişi yaparken surenin zorluğundan bahsediyor. Çalışma özellikle vidalı ürünlerde tüketicilerin vidaların doğru yere oturmaması ve boşlukların yeterince açılmaması gibi şikayetlerinin olduğunu gösteriyor. Pivony Kurucu Ortağı Emre Çalışır, “Tüketiciler internetten satın aldıkları ürünlerde özellikle birleştirme parçaları konusunda ek bilgiye ihtiyaç duyduklarını söylüyorlar ve ürüne ek olarak bu bölümleri de işaretlemeyi düşünüyorlar.” kullanım kılavuzu kurulumu kolaylaştıracaktır.” (RESİM 1)
Eksik Kesim Hasarlı Gönderme Marka Prestiji
Bu çalışma aynı zamanda tüketicilerin “eksik parça” konusundaki yorumlarının ön plana çıktığını vurgulamaktadır. Özellikle e-ticaret sayfalarında yapılan tüketici yorumlarının analizinde; “Tüketiciler sadece eksik parça çıktığında değerlendirmelerini paylaşmıyorlar, tam parça geldiğinde de diğer tüketicilerle tavsiye için olumlu değerlendirmelerini paylaşıyorlar. Eksik parça bulunduğunda yaratıcı çözümler bulmaya çalışan tüketicilerin yanı sıra tüketicilerden “almayın, alırken düşünün, bir daha bu markayı tercih etmeyin” gibi eleştiriler de geliyor. “Marka itibarı oluşturmak yıllar alıyor, ancak bir ürün incelemesinin etkisi, birçok tüketici tarafından erişilebilir olduğu için çok büyük. Marka itibarına önem veren markaların müşteri deneyimi ve pazarlama departmanları, sürekli olarak müşterinin sesini dinlemeli ve anında aksiyon almalıdır.” sözlerine ekledi. (RESİM 2 ve 3)
Fiyat Performans Eserleri Olarak Görülürler ve Kaliteleri Takdir Edilir
Öte yandan her dört kişiden biri ise online alışverişte ulaşabildikleri eser çeşitliliği, işlerin kalitesi ve fiyat performansının tatmin edici olduğunu belirtiyor.
Çalışır, “Pandemi sonrası mobilya sektöründe online alışverişte 3 yılda 34 kat büyüme öngörüyoruz. Bu rekabeti göz önünde bulunduran markalar, rakip markaları kalitelerini düşürmeden daha derinlemesine analiz ederek online kanallarda daha fazla tüketiciye ulaşabilecekleri için ağızdan ağza tavsiyelerle çok daha hızlı büyüyebileceklerini unutmamalı.”
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı