İş dünyasında Web3 farkındalığı artıyor
2023’e damgasını vuran kavramlardan biri de Web3 oldu. İnternetin yeni ‘merkezi olmayan’ ve ‘güvene dayalı’ versiyonunu tanımlayan Web3’e kurumsal ilgi de yıl boyunca arttı. Veriler, 10 şirketten 9’unun Web3’ün olanaklarını keşfetmeye başladığını gösterdi.
Bain & Company tarafından açıklanan bilgiler, şirketlerin Web3’ü gündemlerinin en üst sıralarına yerleştirdiğini gösteriyor ve yaklaşık 10 şirketten 9’unun (yüzde 88) halihazırda Web3 teknolojisini kullandığını veya keşfetmeye başladığını ortaya koyuyor.
Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Gate.io Küresel Büyüme Müdürü Kafkas Sönmez, “Web3, daha fazlasını yaratmak için yapay zeka, algoritmalar, nesnelerin interneti, blockchain ve diğer teknolojileri birleştiren, halka açık blockchain temelli internetin yeni versiyonudur. yakından bağlantılı ve merkezi olmayan internet konsepti. Olarak tanımlanır. “İnsanlık artık zamanla potansiyelini keşfedeceği yeni bir geleceğin eşiğindedir” dedi.
Küresel trendler yalnızca 5 şirketten birinin uçtan uca tanımlanmış ve uygulamaya hazır bir Web3 stratejisine sahip olduğunu gösterirken, her iki liderden biri Web3’ün kendi departmanları üzerinde önemli bir etkisi olacağını düşünüyor. Web3’ün sadece iş dünyasında değil, bireylerde de tam bir kavramsal çerçeveye sahip olmadığının altını çizen Sönmez, bunun oldukça doğal olduğunu belirterek, “Web3, matematiğe, şeffaflığa ve yeni bir internete dayalı inancın kapısını açıyor. güvensizliğin mümkün olmadığı hayal gücü. Bugün tüm ikili ilişkilerde en çok üzerinde durduğumuz konu inançtır. Web3, yeni bir internet biçimi, yeni bir sahiplik biçimi önererek güven inşa etmek için ölçeklenebilir ve pratik bir çerçeve sunuyor. “Web3’ü geçici bir heyecan olarak düşünmek değil, ticaretten sosyalleşmeye, yönetişimden güvenliğe, finanstan birlikte çalışabilirliğe kadar her alanda Web3’ten yararlanmak gerekiyor” dedi.